Tuesday, March 3, 2009

MOHON KOMEN ANDA

Apa pandangan anda? :

ISU
Seperti semua maklum, Palestin sedang dijajah oleh Israel.
Israel sedang menguasai Palestin sejak tahun 1948 sehingga ke hari ini. Berbagai kekejaman telah dilakukan oleh rejim Israel. Dan yang terbaru serangan habis-habisan oleh rejim Israel ke atas Gaza. Bagi pihak antarabangsa, berbagai2 cara dan usaha untuk mengatasi masalah ini daripada terus berlarutan. Namun tidak ada satupun menunjukkan jalan penyelesaian.

PERSOALAN


Semenjak 60 tahun Israel bermaharajalela, umat Islam seluruh dunia telah banyak membuat solat hajat dan juga doa, qunut nazilah pun ada. Namun keadaan tetap sama, tidak ada perubahan. Adakah doa kita tidak maqbul?. Takkanlah tidak ada seorang pun yang doanya maqbul?. Takkanlah tidak ada orang alim yang mendoakan kesejahteraan Palestin?. Takkan doa orang alim pun tak maqbul?. Takkan Syeikh Qordhowi, syeikh2 Mesir, Syeikh2 Madinah & Makkah tidak mendoakan pembebasan Palestin?. Takkanlah doa syeikh2 ini juga tidak Maqbul?. Takkanlah tidak ada solat hajat, qunut nazilah & doa seluruh umat Islam yang di makqbulkan Allah?.

Isu ini telah makan masa selama 60 tahun lebih. Nampaknya hanya dengan solat hajat,qunut nazilah dan doa tidak dapat mengubah situasi Palestin, adakah benar?. 60 tahun bukan jangkamasa yang singkat..... apa sebenarnya penyebab 3 benda di atas tidak dapat merubah Palestin, 60 Tahun dah......

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template