Saturday, December 19, 2009

CONCERN IS A CARRIER WAR SHIP

15 NGO Islam di atas CONCERN Bersiap Sedia Membuat Gerak Kerja

Ketika ini Gabungan NGO Islam, CONCERN sedang bersidang di Beringis Resort bagi menyelaraskan program CONCERN 2010. CONCERN sedang menuju kearah satu kesatuan yang lebih padu dan jitu dalam memartabatkan Islam di Sabah. Namun dalam gabungan, memang wujud masalah-masalah ahli yang tidak memberi komitmen yang terbaik sehinggakan ada yang menyatakan CONCERN agak lambat dalam bertindak. Asyik mesyuarat dan mesyuarat dan tidak ada apa-apa tindakan.

Saya tidak menafikan CONCERN memang ada kelemahannya. Namun kita boleh menggambarkan yang CONCERN ini diibaratkan Cerrier War Ship atau Kapal Pengangkut Perang. Secara fizikalnya ia agak besar dan perlahan pergerakannya. Kebiasaannya Carrier War Ship adalah medan untuk bermesyuarat, mengaturkan srategi perang, dan membuat segala persiapan perang. Namun yang membuat serangan adalah jet-jet pejuang bagi menghancurkan sesuatu sasaran.

Jet Pejuang sentiasa begerak samada membuat latihan, risikan ataupun serangan. Carrier War Ship memang Nampak agak perlahan dan tidak berbuat apa-apa. Tapi sekali ia begerak, sudah pasti akan menggemparkan dan menakutkan sesiapa sahaja.

Begitu jugalah dengan CONCERN, CONCERN hanya ibarat Carrier War Ship, tempat bermenyuarat, mengatur strategi dan pelbagai persiapan. Namun NGO yang bernaung dibawah CONCERN sentiasa membuat latihan, risikan dan juga gerak kerja. CONCERN memang nampak perlahan dan tidak membuat apa-apa. Tapi sekali ada isu besar, CONCERN pasti akan bergerak dan menggerunkan musuh-musuh Islam.

Ini adalah perumpamaan yang boleh saya berikan. Nampak seolah-olah CONCERN tidak berbuat apa-apa, tapi sebenarnya CONCERN tidaklah seperti yang digambarkan. Saya mengharapkan masyarakat setempat untuk bersama-sama CONCERN dalam mengembangkan syiar Islam di Negeri Sabah. Semoga dengan kesatuan ini akan membuatkan Islam akan disegani di negeri Sabah, fikir-fikirkanlah…….

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template