Friday, December 25, 2009

PALASTIN AKAN KEKAL MILIK ISRAEL

Terlebih dahulu perlu saya jelaskan yang artikel ini hanyalah sekadar satu teori. Saya mohon maaf pada para pembaca dan mohon ampun pada Allah sekiranya teori ini agak keterlaluan. Namun misi saya adalah untuk membuka minda kita berkaitan isu di bawah.

Allah s.w.t telah menyuruh kita untuk menggunakan akal fikiran kita untuk berfikir. Banyak ayat2 dalam al-Quran yang menyuruh kita agar berfikir kepada benda2 yang lebih berfaedah. Dengan berfikir, kita akan lebih matang dan akan merasakan banyak perkara bermanfaat yang boleh kita fikirkan.

Tangah saya berfikir2 tentang perjuangan Islam, tiba2 saya terfikir isu Palastin yang telah berlarutan selama 40 Tahun. Berbagai2 teori kita dengar bagaimana asal usul krisis Palastin. Namun terserah pada kita teori yang manakah yang kita hendak terima pakai. Apapun yang lepas biarkan lepas, yang penting sekarang bagaimanakah cara untuk menyelesaikan masalah Palastin?.

Adakah masyarakat Islam tidak berbuat apa2 dalam isu ini?. Tidak adakah masyarakat Islam yang membantu Palastin?.Tidak adakah masyarakat Islam mendoakan untuk kesejahteraan mereka?.Tidak dimaqbulkah doa masyarakat Islam?.Adakah doa ulama’ agar isu ini selesai tidak dimaqbul?.Tidak dimaqbulkah doa mufti2 Malaysia mahupun dunia?Tidak dimaqbulkah doa Sheikh kita yang mengabdikan diri pada Ilmu?Tidak dimaqbul kah doa2 sheikh2 Azhar?,Tidak dimaqbulkah doa Sheikh Al-Qordhowi?

Adakah Allah tidak boleh menyelesaikan masalah ini?adakah Allah tidak boleh menggunakan Kun Fayakun?.Tidak mampukah Allah mengatasi orang2 Israel?. Kenapa sejak 40 Tahun isu Palastin masih belum selesai?. Kenapa Allah membiarkan isu Palastin berlarutam sebegini lama? Sampai bilakah Allah akan membiarkan isu Palastin? Ada kesudahankah isu ini?.Adakah Israel akan memiliki Palastin atau akhirnya Palastin akan mendapat hak mereka?

Sebagai seorang Islam yang berpegang pada pegangan Ahlus Sunnah Wal Jamaah. Kita secara mutlak akan berpandangan Allah boleh menyelesaikan isu Palastin sekelip mata kita sahaja. Allah mampu buat jauh lebih hebat dari menyelesaikan isu Palastin. Allah Maha Berkuasa, Maha Melihat, Maha Mengetahui dan Maha Pengasih dan Penyayang. Maha pada segala yang Maha. Allah boleh mengajar orang2 Israel sama macam bangsa Israel yang dulu2, Tapi soalnya kenapa Allah tidak berbuat demikian?.

Bersabda Rasulullah S.A.W :-


Akan sentiasa ada wujud sekumpulan dari umatku yang terus menegakkan kebenaran dan tegas mendepani musuh. Tidak memudaratkan perjuangan mereka walau dipinggirkan dan dirintangi kesusahan kecuali ujian (Ilahi) sehinggalah datang ketentuan Allah, Mereka akan tetap sedemikian. Sahabat bertanya “Di mana mereka itu?” Baginda menjawab “Mereka berada di Baitul Maqdis dan di kawasan sekitarnya

Sebenarnya Allah boleh selesaikan isu Palastin hari ini juga, tapi sekiranya Allah selesaikan begitu sahaja, hanya Palastin sahaja yang akan selesai, namun masalah umat islam dunia tidak akan selesai. Saya membuat teori, Allah akan selesaikan isu Palastin saat ini juga, tapi dengan syarat masyarakat Islam perlu bersatu padu, perlu mempunyai satu kekuatan yg boleh menguasai dunia. Sekurang2nya dari segi ekonomi, ketenteraan, kepmpinan dan juga pengaruh.

Setelah syarat ini tertunai, maka Allah akan selesaikan isu Palastin bila2 sahaja. Secara tidak langsung, selesai isu Palastin, selesai juga masalah Umat Islam dunia. Dengan kelebihan serta kekuatan masyarakat palastin seperti yang dinyatakan dalam hadith di atas, maka Allah pilih mereka untuk diuji sebagai pedoman dan kesedaran pada masyarakat Islam dunia.

Adakah kita akan terus bebalah sesama Islam? Adakah kita akan terus berpacah dalam pejuangan islam?.adakah kita tidak mempunyai toleransi dalam manyambungkan ukhuwwah? Adakah permuafakatan mustahil untuk di laksanakan. Kita harus berubah, bersatu padu untuk mendirikan Syiar Islam dimuka Bumi. Sehinggakan akan membuatkan masyarakat bukan Islam berasa hormat dan tidak berani angkat muka di bumi milik Allah ini terhadap masyarakat Islam……. Fikir-fikirkan……


No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template