Sunday, December 6, 2009

SAYA AHLI JIM

TAIPING : Rasanya ramai yang tidak tahu saya adalah ahli Jemaah Islah Malaysia (JIM). Sebenarnya telah hampir 2 tahun saya terlibat dengan kegiatan JIM,menyertai program usrah, Qiam dan lain2 program.

Lama saya beraksi dengan tanpa keahlian. YDP JIM Sabah, En Marsus Jabbar pula dah lama minta saya mengisi boring keahlian, namun tidak pernah saya respond. Tapi setiap program saya tetap memberikan komitmen yang tinggi. Sehinggalah kelahiran anak kedua saya, En. Marsus menziarah saya di rumah.

Setelah kami bercerita-cerita, sebelum En. Marsus balik, beliau serahkan kepada saya borang JIM untuk diisi serta merta. Atas permintaan En. Marsus saya pun mengisi dan terus menyerahkan boring tersebut kepadanya. Setelah sebulan rasanya, saya mendapat panggilan telefon dari JIM pusat atas tujuan temuduga atau kepastian maklumat saya. Selepas beberapa lama kemudian, saya mendapat satu surat yang menyatakan permohonan saya untuk menjadi ahli JIM telah pun di luluskan.

Setelah keahlian saya diterima, maka sahlah saya sebagai ahli Jemaah Islah Malaysia JIM bagi daerah Kota Kinabalu. Bergeraklah saya di Sabah dengan menggunakan topi SAHABAT dan juga JIM. Sekarang saya berada di Taiping bagi menghadiri Perhimpunan Perwakilan Nasional ke 19, Jemaah Islah Malaysia (JIM), bertempat di Kolej Islam Darul Ridzuan, Bandar Diraja Kuala Kangsar, Perak.

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template