Monday, July 26, 2010

MIPHCKK2010

Majlis Iftar Perdana Hidayah Centre Kota Kinabalu 2010 adalah sebuah program amal Hidayah Centre d bawah Jemaah Islah Malaysia JIM. Ia sebuah Majlis Berbuka Puasa bagi mengumpul dana Hidayah Centre. Sebelum ini hanya Hidayah Centre pusat sahaja yang membuat jualan meja. Bermula dengan 35 meja pada tahun pertama dan telah mencapai 100 meja bagi tahun ke 6.
Insyaallah tahun ini Hidayah Centre akan menganjurkan MIPHC di Putrajaya, Pulau Pinang dan Kota Kinabalu. Khabarnya tahun ini Hidayah Centre Pusat akan membuat jualan meja sebanyak 100 meja pada 28 Ogos 2010, manakala Pulau Pinang dan Sabah masing-masing 50 meja pada 21 dan 22 Ogos 2010.
Antara Objektif perlaksanaa MIPHC ini adalah bagi meraikan Saudara Baru di bulan Ramadhan. Kebiasaannya pada bulan Ramadhan saudara baru akan berpuasa dan berbuka puasa seorang diri kerana keluarga yang lain tidak beragama Islam. Pada tarikh di atas, insyaallah kita akan meraikan Saudara Baru ini sebagai tanda sokongan moral kita pada perjuangan mereka melaksanakan rukun Islam tersebut.
Antara tujuan lain adalah bagi memasyhurkan Hidayah Centre di bumi ia bertapak dan seterusnya menjana pendapatan bagi menampung operasi tahunan Hidayah Centre.
Insyaallah pada 22 Ogos ini, Kota Kinabalu akan menganjurkan MIPHCKK2010 bertempat di salah sebuah hotel terkemuka di Kota Kinabalu dengan kadar pekej jualan meja RM5,000/meja, RM3,000/Meja dan RM1,000/Meja dan RM100/kerusi. Kita juga menerima sumbangan bagi menambahkan pendapatan Hidayah Centre.
Bagi yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, bolehlah hubungi saya di email anamasyhur@yahoo.com

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template