Wednesday, January 19, 2011

START FROM THE BEGINNING

Alhamdulillah, hari ini dah hari ke empat saya berada di Sandakan bagi memulakan tugas sebagai Pengurus Negeri untuk Tiara Force Security Sdn Bhd dan Sri Lara Joint Security Sdn Bhd. Ia merangkumi khidmat kawalan keselamatan 17 buang sekolah meliputi kawasan sandakan, kinabatangan, tawau, beluran, jalan sapi nangoh dan 2 buah pejabat sandakan dan tongod.

Dalam beberapa hari ini saya cuba mencari ruang untuk mencoretkan apa2 yang terlintas di fikiran, namun tidak mempunyai ruang yang selesa untuk menulis. Alhamdulillah, hari ini kerani saya dah mula melapor diri untuk menjalankan tugasnya membantu saya, adalah juga ruang sedikit sebanyak saya gunakan untuk berkongsi cerita dengan pembaca sekelian.

Ini adalah artikel kesinambungan cerita daripada artikal saya yang sebelum ini bertajuk "antara perjuangan kerjaya dan keperluan". Alhamdulillah, saya ada merancang beberapa pendekatan dan program dakwah yang akan saya mulakan setelah kerja-kerja saya agak selesai nanti.

Sebenarnya untuk meninggalkan Kota Kinabalu yang telah serasi dengan kehidupan seharian terutamanya dari segi pergaulan bukanlah perkara yang mudah. Namun, atas dasar tanggungjawab pada keluarga, semua ini harus di ketepikan dahulu dan membuka empayar baru di daerah Sandakan.

Saya berhasrat untuk menjalinkan kerjasama harmoni di kalangan kita dengan pemimpin-pemimpin agama seluruh daerah sandakan untuk menjalinkan keharmonian hidup beragama. Rasanya kita harus bermula dari sekarang untuk mendekati mereka bagi mengikis persepsi islamophobia.

Apa pun, saya akan mulakan semua ini setelah saya agak stabil di Sandakan. Memandangkan tugasan yang agak banyak di permulaan ini dan harus kembali menjenguk keluarga di hujung minggu di Kota Kinabalu. Rasanya belum sampai masanya saya terjun kebidang keharmonian antara agama. Setelah saya berpindah sepenuhnya ke Sandakan, insyaallah segalanya akan bermula.

Doakan segala perancangan saya akan tercapai dan dapat memberikan manfaat kepada saya, agama, bangsa dan negara insayaallah...amin.

8 comments:

ved said...

ada ole-ole kah dari sandakan? hehe - ved

anamasyhur said...

ole-ole?...brg2 yg ada d sandakan tu sama juga yg ada d kk...jd teda la hehehe

nurhayyu said...

A'salam...
telur penyu kot yg c Ved idamkan....

apapun cabarannya kita kenalah
banyak b'sabar....Nuhayyu percaya anamasyhur pasti boleh punya....=)

kerja ni tidakkah banyak jau bezanya dgn apa yg biasanya anamasyhur lakukan dulu???

satu lagi tajuk 2 sepatutnya "start from the beginning" ataupun "back to square one" hahaha
mcm main ular dgn anak tangga 2...

Semoga b'jaya dgn apa yg t'lah dirancangkan...may d force b with u

wassalam...

anamasyhur said...

Kesian ba saya nie budak baru belajar...harap Jutom tegur, ndak d tegur2...jd la dia begitu jak hehehe.

ya tidak banyak ubahnya. tp hari ni saya d kk, petang ke sandakan...n esok tghari boleh nampak saya d kk semula (drive).

Satu perkara yang tidak mudah dilakukan klu bukan calang2 orang.

anamasyhur said...
This comment has been removed by the author.
nurhayyu said...

a'salam....

jutom??

masih ble meningkatkan pendapatan tu,kalo jd driver pelancung atau teksi....

da tambah seorang lagi bakal ustaz ke atau bakal ustazah...(cahaya mata)??

MyQa said...

Assalamualaikum Anamasyhur,

Apa kabar? Banyak kisah2/entri2 sudah ketinggalan.. namun byk perubahan and peningkatan dalam penulisan Anamasyhur. Teruskan usaha anda...

wassalam...

anamasyhur said...

Ya...lama tak nampak MyQa di blog ni?...bz sangat ke?...atau blog nie dah ditinggalkn?...

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template