Sunday, January 8, 2012

GROUP PEMIKIR GERAKAN ISLAM


Group Facebook Pemikir Gerakan Islam adalah sebuah Group yang menghimpunkan masyarakat Islam bagi membincangkan hal-hal berkaitan Islam dan apa sahaja perkara yang memberi manfaat kepada Islam. Group Pemikir Gerakan Islam telah di buat pada 21 Mei 2011 pada jam 5.25pm. Group Pemikir Gerakan Islam adalah antara group Islam yang agak aktif dalam mengetengahkan isu-isu Islam samada dalam bidang Ilmu, Isu semasa, permasalahan dan pelbagai lagi. Pemikir Gerakan Islam pernah mencapai jumlah ahli seramai 665 orang sebelum ditapis semula atas beberapa isu mendesak dan sekarang mempunyai seramai 271 orang.

Alhamdulillah, setelah hampir setahun Group Pemikir Gerakan Islam berada di alamaya. Saya terfikir untuk mengembangluaskan fungsinya dari sebuah group laman sosial kepada sebuah group yang boleh mengaplikasikan segala perbincangan di laman sosial kepada sebuah tindakan menyebarluaskan lagi syiar Islam. Berikutan dengan perpindahan saya ke Daerah Sandakan, dengan ini saya menubuhkan sebuah group lagi yang secara realistiknya lebih memudahkan untuk para members berjumpa, berbincang dan merancang sebarang aktiviti dalam menyebarkan syiar Islam. Dengan itu sy menubuhkan sebuah Group Pemikir Gerakan Islam Daerah Sandakan bagi merealisasikan apa yang saya dan rakan-rakan pemikir Gerakan Islam mahukan.

Group Pemikir Gerakan Islam Daerah Sandakan akan meneruskan kesinambungan Group Pemikir Gerakan Islam pada sudut hasil perbincangan, inti pati perbincangan dan apa-apa manfaat yang ada di Pemikir Gerakan Islam. InsyaAllah, ahli Group Pemikir Gerakan Islam Daerah Sandakan akan membuat pertemuan awal dalam sedikit masa lagi dalam proses mengeratkan hubungan silaturrahim sebelum langkah kerja yang lebih besar dimulakan. Semoga dengan usaha yang sedikit ini, akan membuka ruang minat dan kemahuan rakan-rakan di Daerah Sandakan untuk bersama-sama menyebarluaskan lagi syiar Islam di Daerah Sandakan…insyaAllah.

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template