Saturday, October 9, 2010

SAMBIL-SAMBIL MENUNGGU

Alhamdulillah, hari ini saya berada di Beringis Beach Resort untuk memberi ceramah Induksi Umum Jabatan Perdana Menteri. Saya dan rakan diberikan tajuk Komunikasi Berkesan. Sementara rakan saya menampaikan slotnya, saya ambil peluang la mengisi sedikit entry blog ini.
Sesunggunhnya segala yang baik dan buruk datangnya daripada Allah S.W.T. Alhamdulillah, sejak bergiat dalam gerakan dakwah selama 4 tahun. Saya berterima kasih sangat2 kepada Hidayah Centre Negeri Sabah kerana telah melihat kemampuan saya dan meletakkan saya ke tempat yang saya tidak pernah terfikir. Bermula dari september 2010 Hidayah Centre Pusat telah melantik saya sebagai Pegawai Eksekutif bagi menguruskan Hidayah Training Centre yang berpusat di Kota Kinabalu.
Tidak cukup dengan itu, Sebuah Consultant Company iaitu Smart Trends yang berpusat di Subang Jaya, melantik saya untuk menyertai mereka selaku Trainer dan juga Coach. Saya sendiri telah berumpa dengan owner Smart Trends masa dia datang ke KK untuk memberi ceramah beberapa program di Kota Kinabalu. Sebab itulah mungkin rakan-rakan tidak berapa nampak saya seperti sebelum ini. Atas sebab itulah blog ini agak lama tidak di update. Memang saya agak sibuk sekarang ini, terutamanya dalam menguruskan Hidayah Training Centre.
Dalam kesibukan ini, saya sangat gembira dengan kerja saya sekarang. Kerana saya dapat menyibukkan diri selama 24 Jam kecuali tidur untuk meletakkan diri dalam gerakan dakwah, dalam membina insan dan berdakwah di setiap masa dan keadaan. Saya boleh terlibat secara langsung dalam penyampaian Fikrah Islam dengan Hidayah Centre dan NGO lain dan membina semangat jati diri (team Building), Soft Skill dan lain2 yang boleh memberi manfaat kepada masyarakat.
Buat masa ini, Peserta Program Intensif Pendakwah Profesional telah masuk minggu yang ketiga dalam proses pembelajaran mereka. Saya rasa seronok sangat dapat mengurus, bergaul, mendidik mereka. Mereka adalah orang2 yang mempunyai kebolehan dan kemampuan untuk menjadi pelapis dalam gerakan dakwah sebagai pendakwah profesional. Insyaallah, kita harap mereka boleh menjadi pelapis yang hebat di masa depan.
Sebelum saya mengakhiri tulisan saya, suka saya untuk menjemput semua pendakwah2 berpengalaman untuk datang ziarah para peserta2 ini. Moga2 kedatangan tuan2 boleh memberikan semnagat baru buat mereka untuk menjadi seorang pendakwah profesional. Di harap sangat kita bersama2 membantu dalam menjayakan program sedemikian berbanding terus menerus mengkritik dengan tanpa apa2 usaha membantu untuk membangunkannya, fikir-fikirkanlah...

2 comments:

WartaKelabTani said...

Lirik Sebatang Tongkat Untuk Berdiri - Search

Ketika haus,
kau ku berikan secawan susu
Agar kembali tenagamu
Ketika lemah hulurkan
Sebatang tongkat
Agar kau terus berdiri

Ditengah kejayaan
Kau lupa diri
dihasut bayangan
Dari emosi hatimu

Tongkat kau lontarkan
Baktinya kau lupakan
Dan secawan susu
Yang pernah menyambung hayatmu

Merenung bintang di langit tinggi
Jangan tertipu
Manakah tempat kau berdiri
Selama ini

WartaKelabTani said...

http://www.youtube.com/watch?v=_NuHUfbMrYM

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template