Monday, March 23, 2009

SUASANA RUMAH BARU

Alhamdulillah, kebetulan kena pada hari lahir saya, 20 Mac 2009 saya telah masuk kerumah baru saya. Walaupun mungkin hanya satu kebetulan, namun saya beranggapan rumah baru adalah hadiah hari lahir saya. 19 Mac 2009 saya mula mengangkat barang2 keperluan yang penting sementara menunggu gaji di akhir bulan. Dengan harapan akhir bulan barulah mengangkat barang yang lain2. Namun dengan tidak dirancang 19 Mac malam tu juga kami menginap di rumah baru membawa kepada 20 Mac. Rumah flat 4 tingkat yang mempunyai 3 bilik tidur, 1 bilik mandai dan 1 tandas agak selesa untuk di duduki.
Alhamdulillah, suasana rumah agak selesa. Memulakan sebuah kehidupan di dalam rumah sendiri adalah impian setiap insan. Alhamdulillah, sekarang saya telah merasakan kehidupan itu dan buat masa sekarang belum ada cabaran yang menjengah ke pintu rumah. Saya berdoa kehidupan baru ini tidak akan di coba dengan cobaan yang berat2, takut tidak terangkat rasanya. Namun sekiranya ia mendatang juga, haruslah ditempuh dengan apa cara sekalipun.
Rumah itu terletak di tingkat empat. Agak keras juga betis dan paha bila naik tangga. lebih memeritkan sekiranya ada barang tertinggal di rumah ketika di kereta, dan barang tertinggal di kereta bila berada di rumah. Suasana agak sunyi berbanding flat2 lain. Jiran2 masing2 menjaga kehidupan masing2. Hinggakan ada yang tak kenal pun. Namun begitu ada juga jiran2 yang telah saya kenal. Maklumlah hidup berjiran.
Dengan pindahnya ke rumah baru ni, tidak sempat langsung saya menulis artikel2 terbaru. terpaksa jugalah blog ini saya jadikan dairi walau pun saya tidak suka menjadikan blog sebagai dairi. Tapi untuk pengetahuan bagi yang mengenali saya, saya ceritakanlah sedikit sebanyak kisah kehidupan saya di rumah baru. Insyaallah, bila semuanya telah selesai, saya akan mulakan dengan artikel2 baru yang lebih hangat, lebih panas, dan menusuk jantung. Saya mohon agar pembaca sekelian doakan agar segala perihal surat menyurat rumah baru saya dapat diselesaikan dengan mudah dan tidak ada masalah.
p/s : Rumah baru ni ada aircond.....tuan rumah sebelum ni belum buka lagi. nanti bila dia dah buka baru padan dengan muka saya.

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template