Monday, December 7, 2009

TERIMA KASIH JIM NEGERI SEMBILAN

Antara Perwakilan Negeri Sembilan yang Hadir

KUALA KANGSAR: Hari ini saya berada di Perhimpunan Perwakilan Nasional ke-19 (PPN19), Jamaah Islah Malaysia JIM di Kolej Islam Darul Ridzuan, Kuala Kangsar. Kehadiran saya adalah bagi menggantikan tempat YDP JIM Sabah En Marsus Jabbar.

Alhamdulillah, ini adalah kehadiran julung-julung kali saya ke majlis besar dan formal. Saya tidak pernah menghadiri majlis sebesar ini bagi satu-satu pertubuhan. Majlis ini adalah majlis yang cukup bermakna buat saya kerana banyak cerita-cerita yang tersirat di sebalik yang tersurat.

Sampainya saya di dewan perhimpunan, telah ramai ahli-ahli JIM yang telah awal tiba dengan pelbagai wajah, bentukrupa, pesen dan ragam. Terasa amat kerdil diri ini duduk bersama orang-orang yang cukup tarbiahnya. Melihatkan wajah mereka sahaja sudah membuatkan timbulnya pelbagai persoalan di benak saya.

Mungkin ada di kalangan pembaca yang sedia maklum bahawa saya adalah seorang penganalisis setiap objek yang saya lihat. Jadi pengalaman saya di PPN19 telah banyak menghasilkan keputusan analisis dari pelbagai aspek dan sudut. Ada yang boleh saya dedahkan dan ada yang sebaiknya tidak didedahkan untuk kebaikan bersama.

Sepanjang saya di sini, saya cukup berterima kasih kepada perwakilan Negeri Sembilan kerana meraikan kehadiran saya sebagai perwakilan yang datang dari jauh. Mereka cuba untuk memenuhi keperluan saya selama ada di sini. Mereka cuba untuk memenuhi keperluan makan minum saya, pengangkutan dan juga penginapan. Tidak lupa juga kepada Ust Nicolas Sylvester @ Muhammad Bin Abdullah yang prihatin dengan keperluan saya.

Terima kasih saya ucapkan khas buat perwakilan Seremban dan Kuala Pilah, En. Misri, Zaki, Ridhuan, Hasri, Annuar dan juga En. Malik. Anda semua memang sporting habis…”Sonang Hati Den ni Hah bokawan dongan korang” Pasal Durian…..Nasib baik potang tu den fikir orang kiri dan kanan den dalam dewan PPN. Kalau tidak, monangih tuan rumoh nengok durian dio den kojokan".

Apa pun...ketawa-ketawa juga. Jangan lupa..JIM Sabah menantikan kedatangan anda. Banyak lagi tugas-tugas yang perlu kata laksanakan dalam mencari keredhaan Allah S.W.T….WASSALAM…..

No comments:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template